רוצים לחסן את הגוף מסרטן? שתו שמן זית
| מחקרים |
עכשיו זה מדעי : מוסיפים שמן זית לסלט ? הרווחתם ! מחקר דני שנערך לאחרונה קובע : חמש כפיות מחזקות את ההגנה על תאי הגוף מכול סוגי הסרטן מאת מודי קרייטמן ,
שמן זית לא רק טעים הוא גם מגן על תאי הגוף מכול סוגי הסרטן .
כך עולה ממחקר שנערך באחרונה בדנמרק .
המחקר בוצע על ידי בית החולים האונבירסיטאי של קופנהגן בקרב 182 גברים בני 20 עד 60 מחמש מדינות בצפון אירופה ובדרומה .
במשך שבועיים שתה כול אחד מהנבדקים בכול יום 25 מיליליטר (כחומש כפיות) שמן זית מבקבוק .
כלומר : לא שמן שהוסיפו לצורך בישול מזון או טיגון .
מתוצאות המחקר עולה כי אף שמדובר בתקופה של
שבועיים , התברר כי רמת הפגיעה החמצונית בתאיהם
של האנשים ששתו את השמן ירדה בפרק זמן בשיעור
של 13 % . המשמעות : התאים בגופם חיזקו את המערכת
ההגנה שלהם . מחקרים מצביעים כי מחלת הסרטן מתחיחלה תמיד מפגיעה מחמצון בתאי הגוף . אפשר להירגע : לא חייבים ללגום את 5 הכפיות במכה אחת . ניתן לכלול את מנת שמן הזית היומית שלכם בסלטים או לטבול לחם בתוך שמן .
נתוני המחקר הדני תומכים בנתונים דומים שלפיהם תחלואת
הסרטן במדינות צפון אירופה גבוהה מאשר במדינות דרום אירופה .
החוקרים מסבירים את ההבדל בכך שבדרום אירופה מרבים להשתמש בשמן זית בעוד שבצפון אירופה איחן מדובר במצרך פופולרי . לחוקרים לא ברור איזה חומר בדיוק בשמן הזית
אחראי להגנה על התאים ולמניאת סרטן , אך מעיריכים
שמדובר בשומן הצמחי הבלתי רווי .
לא כולם מקבלים את תוצאות המחקר הדני כתורה משמיים .
הממונה על המידע המדעי של קרן המחקר הסרטן של בריטניה : " דרוש מחקר לטווח ארוך כדי לבסס מסקנות אלה ".
(הכתבה נלקחה מעיתון ידיעות אחרונות , ידיעות אחרונות - העיתון של המדינה )



